onsdag 15 juni 2011

Klematis


När de slår ut är de ljust lila...

...för att sedan bli vita..

Ljuvligt vita rosenpelargoner i full blom..


Hej!

Ser ni vad min Klematis växer? =)
I våras fick jag klippa ner den helt då det inte var något liv i den, men det kom en hel massa nytt nerifrån =)
Den blommar för fullt just nu, ljuvligt!
Mina vita rosenpelargoner blommar rikligt just nu de åxå,allt växer så bra när man har inglasad balkong...fast jag föredrar såklart en trädgård...

Som ni kanske har märkt så är vi just nu inte så aktiva bloggare som vi kanske borde vara, men man vill hinna med så mycket annat när väder och vind tillåter..Hoppas ni förstår! =)

Jag är fortfarande inne i nån långdragen bloggtorka... Ingenting känns roligt att blogga om,trångt och alltid rörigt här hemma...Min längtan efter ett hus har blivit för påtaglig så inget känns roligt i vår lägenhet längre..
Längtan blir inte mindre då det är sommar och man vill påta i en trädgård (som man inte har)...

Jaja, bara att leta vidare efter drömhuset!

Ha en skön Onsdag!
Kram Ellen

9 kommentarer:

Anonym sa...

Ååååh, vilka underbara blommor!! Det syns att de trivs på din balkong.
Blommorna ser inte lika ut när de får stå i regn och blåst, som i min trädgård.....
Kram M

Amanda sa...

Hoppas ni finner ett dröm hus snart! :)

Hemma hos Märtha sa...

Vad fint det växer på din balkong! Älskar clematis och har planterat flera stycken men än så länge ser de väldigt ynklig ut!
Kram
Anne-Lie

Hanna sa...

så fina blommor, vacker vit klematis.
Kram
Hanna

Vita Falkens Lantliv sa...

Så underbar klematis och pellisarna var ljuvliga:) Hoppas ni hittar erat hus snart.

Kram Susanne

Fröken Fräken sa...

Vad fint med klematis! Undras om en sådan är härdig här uppe?
Jag vet hur det är att leta större, här har jag mer eller mindre aktivt letat i snart ett år efter större lgh utan att hitta något som faller mig i smaken!

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Oj vad den växer. Vad vacker den är!!

Riitta Sinikka sa...

Hi! I love all your thinks here!! Best regards, Riitta Sinikka.

Drömblomma sa...

Jag förstår dig till fullo. Jag har också total bloggtorka. Sitter vid datorn hela dagarna på jobbet så när jag kommer hem på dagarna vill jag gärna göra annat den här underbara årstiden. Önskar er båda en härlig midsommar!/Kramar Lena