onsdag 1 februari 2012

Snören och band





Hej!

Visst är det konstigt hur man "snöar in" på vissa saker?

Just nu är jag inne i en "snörperiod" och letar på alla möjliga ställen efter snören i olika material och utföranden..
Fastnade för det lite grövre snöret på rullen med tillhörande sax sist jag var på Norrgården i Falun, så praktiskt att det satt på en fin rulle!
Ett annat finfint snöre är snöret på bild 3, ett snöre, eller ett tunnare rep ;) i cocos... såå snyggt! Mitt cocossnöre har jag köpt på mig & alice i Säter.

Band är också en svaghet, det blåa bandet hittade jag på rea, endast 5kr/meter, alldeles lagom pris ;)
Mina band, spetsar och snören pryder allehanda ting här hemma; krukor, ljus och prydnadsting..Bara fantasin sätter stopp ;)

Just nu känner jag ett sug efter att blogga igen, hoppas det håller i sig!

Ha det bäst!
/ Ellen

6 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att ni är på gång med bloggen igen!!! - Jag är så nyfiken på att läsa era inlägg och se era jättefina bilder.......!!
Kram M

Så Vitt Jag Vet sa...

Ja snören skall ha rätt färg och grovlek... Hittade helt bra snöre på Claes Olson när det inte fanns rätt i hobby affärer... Ditt snöre med saxen i är så vackert !
Kraam
Sanne

"Hemmet är min vrå" sa...

¨Tack för fina kommentarer, kul att få. Vad fint det är med snören, just lite grova. Kul att du börja blogga lite igen. Ha en skön kväll. Kram Mimmi

Anette sa...

Hejsan!!
Vilken fin blogg ,så fina bilder du visar.
Ha en fin kväll.
Kram Anette

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Jag är också en snör- och remmare!
Men de flesta bara ligger då jag lätt glömmer att jag hamstrat!! Men fint är det! Hihi!!
Kram!

Pigekammeret sa...

Sikke en smuk blog du har. Jeg kom tilfældigt ind på den og har lagt mig som fast følger. Glæder mig til at følge dig.
Jeg elsker også LOPPIS ...
Kram fra Dorthe - Pigekammeret