söndag 22 januari 2012

Ny förvaring





Hej!
Visar lite bilder på vår nya hylla som flyttade in i mellandagarna. Här i matsalen stod tidigare ett vitrinskåp i samma stil som matsalsmöbeln (Gustavianska Axet). Men, jag har inte riktigt varit nöjd med det.. Det blev lite för "modern" (fniss) känsla... Så då fick vitrinskåpet bli linneskåp på övervåningen istället. Visar Er det en annan dag...

Det är väldigt enkelt att övertala Emil till inköp av skåp. Jag kallar det kort och gott för "förvaring", vilket han förknippar med ordning och reda... Mycket till praktisk förvaring blir det iofs sällan ;)

Jag föll direkt för patinan på skåpet. Lägg märke till de fina text-avtrycken...

Nu börjar det kanske röra på sig lite här hemma. För Er som inte redan vet, så har jag och Emil övertagit mitt föräldrahem. Vi har dock inte genomfört själva köpet ännu, eftersom vi båda har studerat. Nu börjar vi kolla läget på allvar och hoppas snart vara husägare!

Vi börjar som vanligt bakifrån, och sticker och kollar på kök imorgon! ;) Kanske kommer be Er om lite tips inom kort?

Så, inte för att jag på något sätt kritiserar mina föräldrars smak och tycke, men då kanske Ni förstår varför det i nuläget fortfarande är relativt lugnt på renoveringsfronten.. Vissa saker måste helt enkelt vänta tills att läget är under kontroll, så att säga... ;)
Eller, jag ber Er om hjälp nu på direkten!

Vräk gärna ur Er tips och tricks vid köksplanering!

Kram / Jennica

3 kommentarer:

Tinas bo sa...

Vilket superläckert skåp!!! :)
Vad kul att ta över föräldrahemmet! ja då har ni säkert att göra för en tid framöver.... spännande!! :)
Ska bli kul att få följa med på resan!

ha en bra start på veckan
Kram Tina

Malin's Hus sa...

Oh my god vilken jävla snyggt skåp ( ursäkta svärordet) oh oh vad avis jag blir;)

Chokladvillan 1910 sa...

Jätte charmigt skåp & med texten, härligt ! ;)
Kram Anki