torsdag 25 oktober 2012

Hösten...

Lavendeln har nu fått gå till vintervila i källaren...


Prunkande grönska...
...har övergått till eldröd prakt...


Det känns som nyss, men...

...kärleksörten står nu frostbiten...

Det pågår städning i trädgården och rustas inför vintern...





Mysigt med hösten är väl ändå alla vackra färger!?
Mörkret som infaller under allt fler av dygnets timmar inbjuder till tända ljus, mys framför brasan och härliga långkok i köket med hjälp av sommarens skörd!
Jag är född på hösten, och kanske bidrar det till min förtjusning i denna årstid. Det är nåt särskillt med september och oktober för mig, något i luften gör mig glad och harmonisk...

Kanske är det beroende på att ju mer hösten kliver in, desto närmare JUL är vi? *fniss*

Ja, och när jag ändå babblar på om hur fort tiden går, så kan jag passa på att berätta lite om varför denna blogg gapat tom på nyheter under en längre tid... :
Tanken var ju att köksrenoveringen skulle ha fortlöpt som först planerat, men det blev ju precis tvärtom.
Lagomt till att huset började komma i ordning så blev det sommar ( =mindre tid och mer att göra).
Jag sade upp vårt internet, i utbyte mot den "nya" tekniken. Jag borde ha förstått bättre och fick erfara 1,5 månad utan fungerande internet på datorn. (tacka vet jag brevduvor!!)
Passade även på att byta jobb 1 september, vilket har varit en stor utmaning och krävt enormt av min energi, även om det hela varit enbart possitivt :).

Lite golvbyte och småpyssel med målning av väggar mm. har räckt till mer än nog för att fylla tiden för övrigt.

Men, nu är jag tillbaka!
tror jag... ;)

Ellen är ju åxå på väg, mot nytt hus och förhoppningsvis ny blogginspiration :)

Kram till Er alla,
Nu är det snart freeedag!

Jennica


2 kommentarer:

Hanna sa...

så fina höstbilder. Vilket underbart ställe ni skall flytta till.
Ha en fin helg.
kram
Hanna

Tinas bo sa...

Ljuvliga bilder!!

Ha en fin helg
Kram Tina