lördag 8 januari 2011

Loppisfynd




I dag blev det en snabbvisit på byns loppis. Dessvärre blev jag ganska besviken över hur priserna bara stiger och stiger. Känns faktiskt lite synd att man inte ens skall kunna fynda begagnat snart, om man nu inte vill betala lika mycket pengar som för fabriksnytt. (känns lite halvknasigt när en VÄL använd vattenkanna från IKEA kostar 10 kr mer på loppis än Ny på varuhuset)
Prismedvetenhet är absolut en dygd i dagens "loppisfynderi".

Ja, nu kommer jag ju sällan hem tomhänt från loppis trots dessa priser. Idag blev det en liten låda, som skall fixas till lite, samt ännu en mandelkvarn till samlingen. Är inte min samling uuunderbar på den vackra gamla 80-tals kryddhyllan?!? (NOT!)
Men, tider skall komma då jag bor i ett drömhus och har därmed även mitt härliga lantkök där dessa mandelkvarnar kommer bli såå fina! =)
Nu ska här packas för resa mot östersund imorgon...

Massa kramar!
Jennica

4 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Hej, hej, åh vilken helt ljuvlig blå färg det var på en kvarnen och de där pastellfärgade kakburkarna är jag rikitgt avis på!! Ja, nu har jag två riktiga godingar hemma:)

Ha så trevligt i Östersund, en av mina favoritsstäder då jag de två sista halvåren har bott och jobbat där, trevlig helg. Mari.

Så Vitt Jag Vet sa...

Ja fina loppisfynd du har.....Jag tycker att oxå det blivit dyrare här, men ni som har kronor tror jag att fyndar billigare ännu..... Kanske har jag fel.....
Dina mandelkvarnar är super charmiga.....
Kraam
Sanne

Hanna sa...

fina fynd.
kram
hanna

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så vackra mandelkvarnar! Och mycket bättre att ha dem där än kryddburkar... :-)

Ja, det är faktiskt synd att loppispriserna ökat så mycket. Förstår ju att det är pga. av att det blivit så populärt att loppisfynda, men det känns trist. Hittade en fin ram för ett par veckor sedan. Eller tja, formen var fin, men det behövde målas. Storlek kanske 30x20 cm. 179:- skulle de ha för den, norska kronor. Huvva! Såg dock nu i veckan att ramen fortfarande finns kvar, så folk är iaf inte tokiga, även om prisstättarna lider av hybris.

Det var mitt lilla loppisinlägg det... :-)
Du får ha en fortsatt fin helg!