tisdag 18 januari 2011

Tisdagstema: Mattor!


Denna mattan blev jag kär i från första stund. Som ett mjukt böljande hav att sätta sina fötter på... Min variant kommer från Matts Mattor i Borlänge, och är bra för mig som är allergisk, då den har invävda silkestrådar i varje "lurv" som hjälper till att släppa ifrån sig smuts vid dammsugning. Jag minns rya-mattorna från när jag var liten, och jag trodde aldrig de skulle bli populära igen.. Men både jag och Ellen har iaf nappat och skaffat oss varsin "gos" till våra hem.
Jag och Emil hyr ju vår bostad, så dessvärre får vi tycka vad vi vill om våra golv - dom ligger där dom ligger! Att de inte är de vackraste lär vi få stå ut med. Tur det finns mattor som kan hjälpa till att "smälta" intrycken lite. I hallen ligger en lång plastmatta...



...och i köket, en trasmatta som min snälla mamma vävt.
Jag hade gärna haft vita golv, och där man vill ha mattor, hade jag valt vita... Men när man har golv i "allehanda-icke-naturtrogna-plastmaterial" så tycker jag det blir lite mjukare känsla med mattor i beige/ creme. Man får göra det bästa av det!

Ja, det var en utmaning att få till kort till detta tisdagstemat *haha*
Men vill Ni se fler mattor, kika in på Fabriken!

Ha en underbar dag!
Jennica

1 kommentar:

Carina sa...

Många härliga mattor finns det minsann!
Ha en underbar tisdag.
Kramen.