fredag 1 april 2011

Pyssel med hönsnät






Hej!

Äntligen Fredag igen, men en grå och regnig sådan =(

Igår fick jag ett pysselsug igen så jag knåpade ihop två stycken klockor av hönsnät!
Det var inte alls så svårt som man kanske tror, gjorde lite ont i fingrarna bara ;)
I den lila krukan på fot satt jag en härligt rosa Bellis, kul med lite färg en dag som denna..
Den stora krukan är ett fynd för en guldpeng, och i den satt jag en stor pärlhyacint med notpapper och sisal runtom =)
Nu fick jag mersmak av att pyssla med hönsnät, så har ni några tips på vad man mer kan göra med hönsnät??

Nu ska jag ta tag i sista lilla uppgiften som ska in till skolan, innan nästa två kurser drar igång nästa vecka!

Ha en skön Fredag!
Kram Ellen

6 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Jättefina klockor av hönsnät. Det är verkligen roligt att arbeta med hönsnät. På förra luffarslöjdskursen gjorde jag en sån där låg korg med hönsnät som jag ska ha i trädgården att ta in blommor och grönsaker i.

Ha en härlig fredag

Kram Teres

Vit dröm sa...

snyggt! ha en skön helg!
Kram Anna

Livet på landet sa...

Vilka fina hönsnätsklockor du gjort, jag har oxå tänkt försöka mig på något liknande ett tag, men inte kommit till skott & shoppat hem nåt nät än;)
Det var kul att läsa att det var ganska enkelt i alla fall!
Kram Helena

Torpliv sa...

Så fina de blev, vilken bra idé! Jag har satt hönsnät i ramar som blivit små tavlor som jag sedan fäst söta kort eller andra små saker på.

/Petra

Nyanser av vitt sa...

En "anslagsgtavla" med små söta klämmor kanske...Tittar in för att önska dig en mysig helg.
Kram Agneta

Linda sa...

Vilka fina klockor du gjort! Kika in hos mig, och bläddra ner några inlägg så ser du vad jag har gjort av hönsnät! :)

Linda