tisdag 12 april 2011

Tisdagstema: Påskpyssel

Hemma hos Jennica:





Jag brukar passa på att plantera lite vårfint lagom till påsk. Det är ju tyvärr inget säkert väder här i Dalarna än så länge, så man får välja ut frosttåliga växter.
Som extra pynt har jag satt i några videkvistar och lite fjädrar... Inomhus blir det inget överdrivet påskpynt i år. Jag tycker om att plojja till det över påsk, men i år blir vi inte hemma och har fullt upp ändå...
Så det här är vad som bjudes, än så länge...
Hemma hos Ellen:

En liten påskhörna i vardagsrummet


Kannan räddad från att åka till soptippen

En söt äggkopp i fattigmanssilver

En liten äggformad bur med några ägg


Jag brukar inte pynta hemmet fullt med påskkärringar och diverse tuppar och hönor eller så,men lite ris med fjädrar i ljuva färger vill jag ha =)
Kannan som riset står i räddade jag från att slängas på soptippen för någon helg sedan,visst är den söt fast den är lite kantstött??
Äggkoppen köpte jag i vintras och den får agera ljuskopp här hemma..
Klart jag har några påskliljor ute i en kruka på balkongen åxå, men dom såg ni för några dagar sen ;)
Hur pyntar ni till påsk??


Kram
Ellen & Jennica

6 kommentarer:

Carina sa...

Så vackert...
Några kycklingar och ägg kommer fram här hemma, men inte så mycket alls!
Ha en fortsatt skön tisdag.
Kramen.

Carina sa...

Underbar påskhörna! Blev jätteinspirerad att göra något liknande...
Annars brukar det inte bli så mycket pyntande till påsk...men en och annan kyckling brukar flytta in!
Ha en fortsatt skön tisdag.
Kramen.

Så Vitt Jag Vet sa...

Ja förr några år sedan var det nog grannt och påskhäxor framme . Men nu blir det nog mer grejer i naturfärger .. Tänk att det i pynt går tender !
Och i år är vi inte hemma på påsken åker till Lappland.
Vackra påsk arrangemang ni visar från era hem....
Kraam
Sanne

Norregård sa...

Tjusigt inlägg från Kullorna;o)

Kram Malin

Hemma hos Märtha sa...

Precis lagom med påskpynt..:-) Kannan är jättefin!! Vi ska inte heller vara hemma vid påsk så det blir begränsad pyntning!
Kram
Anne-Lie

Ljuva Drömmar sa...

Vilka härliga färger du har på fjädrarna. Din hörna var alldeles lagom påsk. Jag gillar när det inte blir för skrikigt. Hos mig blir det inte mycket påsk i år. Det brukar det inte vara annars heller. Jag har gjort några ägg på keramikkuraen och sen har jag tre små kycklingar från lekis så det får nog räcka.

Kramar Maria!