onsdag 14 juli 2010

Bliv vid din läst....



... Men nu fär lästen vila och behöver inte arbeta mer...
Har länge letat efter gamla "skodon" och har nu haft turen att fynda 2 par hos Susanne och hennes fina loppis!!!
Byrån som de står på var så där vackert blå när den kom hem från en log-loppis för ett par veckor sedan... Men nu har den blivit vit och Emil har valt ut lite nya knoppar i porslin...

Här om veckan hade jag även turen att hitta två riktigt gamla lantmäterikartor.
Till råga på allt så är visar dem min hembygd med omnejd, vilket gör det hela lite roligare.

Kunde ju inte hålla mig från att kika in hos en viss poppis-loppis idag igen, och köpte en gammal lucka eller skåpdörr av något slag. Jag har tittat lite på den under tidigare besök, men inte kunnat fundera ut vad jag ska ha den till... Men nu tänkte jag tredje gången gillt! och slog till! Den ska modifieras lite, så ni får se den igen när den är klar...

Och så kan jag säga att det måste bli en riktig kamera snart!
Hoppas Ni kan ha lite överseende med dålig skärpa en stund till...

Långledig helg blir det snart, med fönstermålning och annat skoj!


Fönstren i bakgrunden är ett par av saker som skall falla offer för penseln inom en snar framtid!

Ha det gott allesammans!
Kram
Jennica

Inga kommentarer: