tisdag 8 februari 2011

Tisdagstema: Handmade by me

Denna Tisdag är temat hos Fabriken handmade by me.
Denna vecka är vårt bidrag från mitt hem..

Sängaveln och tillhörande hylla har jag och min Petter knåpat ihop...
Den är lite sne och vind men det är bara charmigt tycker vi ;)

På hyllan samsas diverse loppisprylar med en del nya saker..Och några blommor såklart! ;)
Ljusslingan med stjärnor köpte jag på julrean på ÖoB  

Hade turen att hitta två likadana lampfötter på loppis förut, som vi använder som sänglampor, skärmen har jag sytt efter egen förmåga, hehe!!

Pyssla och göra egna saker är roligt!

Sänggaveln hade jag sett på Moa´s fina blogg och "knyckte" idén =)

Sänggaveln var för oss näst intill gratis, brädorna fick vi av mina snälla bröder, vi hyvlade dem själva, färgen fick jag av min mamma som hon hade över..
Det enda vi har köpt är skruvarna för att få upp hyllan på väggen ;)

Lampskärmar i lantlig stil kan vara rena rånet för en vääldigt tunn studentplånbok, så jag syr mina egna..
Kanske inte blir lika fina som dem man köper, men det duger för mig!
Lite shabby chic! Hehe!!

Det finns många skäl att göra saker själv; roligt, billigt och unikt!
Jag och Jennica är båda studenter och för oss har det blivit lite av en utmaning att inreda våra hem billigt..Loppisprylar är perfekt! Billigare än nyproducerat och det är oftast saker som inte alla andra har..
Loppis is the shit!! =)

Ha nu en skön Tisdag!
Kram Ellen

11 kommentarer:

Så Vitt Jag Vet sa...

Vad mycket fint du pysslat ihop... Av detta borde andra studeranden ta modell.... Tunn plånbok men huvudet fullt med charmiga ideer och resultatet är fantastiskt.
Dina lampkjolar är så ljuvliga...
Nu skall jag slira iväg på jobb..
Ha det bra !
Kraam
Sanne

LissenTo sa...

Vad fint ni har gjort, med både säng och lampor. Har en plan att snickra en liknande sänggavel, bara jag får hjälp :-)

Må så gott.//Lissen

Huset vid ån sa...

Vad duktig o pysslig du är, jättefina inspirationsbilder!

Hoppas att du får en Trevlig Tisdag!
Stor Kraaam Therese

hagagården sa...

Jätte mycke fint du har där,lampskärmarna var jätte fina!!!
Kram o ha en fin tisdag.
Ninni

Hanna sa...

Så fina bilder du visar.
Kram
Hanna

Tulpaner & lantliv sa...

Ååå vilken fin blogg jag hittar här då :))

Den där sängaveln ska nog jag "sno" som idé oxå *fniss* jättecharmig, precis som lampskärmarna.

Ha en fin tisdag !!
Jessica

Ljuva Drömmar sa...

Håller så med dig, loppis is the shit!
Tycker att dina skärmar är jättefina och det är bara charmigt med lite snett och vint...;)

Hoppas att ni får en härlig dag!
Kramar Maria

Villa Vinkelhaken sa...

Så himla fint!
Vilken inspiratör du är! =)

Ha en bra dag!
Kram Jenny

Petra / Popetotrora sa...

Lampskärmen är sååå fin! Jag smälter! :-)

Liza sa...

Så fint du har i sovrummet!
Lampskärmarna va jättefina!

Mvh Liza

Amanda sa...

En sån där lampa ska jag också försöka mig på :) Riktigt fina! :)