onsdag 4 augusti 2010

Härbret i stugan...

...har fått sig ett litet lyft! Jag kan inte hjälpa att bli lite inspirerad av gamle Ernst och hans doningar i sommartorpen. "Stören" låg torkad och klar, den gamla rostiga lyktan hängde bortglömd ute i "slottet" (vår redskapsbod) och blommorna och linet var perfekt mogna för att hänga på tork.
Älskade Lady sitter och väntar tålmodigt på en båttur, något utav det bästa hon vet...
Och...

Äntligen en ny kamera!
Nu ska jag bara lära mig att ta lite bilder också. Jag måste ju erkänna att jag inte är den mest skärpta när det gäller teknik, så det lär ju ta ett tag att förstå sig på alla inställningar...
Men attans vad roligt det är!

Lite Loppisfynd ovan i form av en liten porslinsboll med gulligt rosmönster, och en en annorlunda silverskål med lock som man snurrar undan inunder på nåt vis. Jag ville ha den direkt när jag såg den, men mamma kläckte ur sig att det var en finare variant av "spottkopp" vilket gjorde mig en aning avtänd...
Men då berättar ägaren att det var hennes farmor (tror jag) som haft den, och att de använt den som smörbytta vid findukningar.
Vips, så var jag "på" igen och den blev min för en femtiolapp!

Kram på er!
Jennica

Inga kommentarer: