måndag 29 november 2010

Årets adventsljusstake

I år ville jag inte ha blockljus som adventsljus..
Hade det förra året och kände att jag ville ha vanliga kronljus i år =)
Efter lite funderande hit och dit kom jag på en idé!
Såhär blev det!
Siffrorna är från förra året..
Har bundit fast siffrorna med jutesnöre och gjort rosetter på baksidan så dom ser lite trevliga ut från den sidan också =)
Till att börja med så tog jag fyra likadana konservburkar, tog bort etiketterna och diskade burkarna..
Sen tog jag och klädde burkarna med notpapper, har för tillfälle snöat in på notpapper =)
Efter det tog jag lite oasis och stoppade i botten för att få lite höjd på ljuset, sen fyllde jag på med sand.
I med ljuset och ner med lite mossa runtom, Klart!!

Enkelt, fint och miljövänligt!

Man kan ju självklart använda burkarna till annat också, som tex förvara pennor i på skrivbordet...

Nu väntar plugget!
Kram Ellen

2 kommentarer:

Anonym sa...

-återanvändnig är ju alltid bra! och dessutom blev det snyggt!!
Kram M

Anonym sa...

Jättefint och kreativt, en rikigt bra idé!