tisdag 30 november 2010

Tisdagens tema: Hall

Jaha Ni..
Tisdagstema hos Fabriken är inget mindre än hallen...
Jag måste erkänna att det inte är den plats i hemmet som jag är mest nöjd med... Men vi bor ju i hyresrätt, vilket inte ger allt för mycket utrymme eller lust att bygga om och fixa allt för mycket...

Ett gammalt fönster får agera som "krok" att hänga allehanda saker på... Ibland hittas sjalar eller vantar, men just nu har jag börjat hänga upp lite mer "juliga" saker...

Jag är inte så förtjust i att ha massa "skräp" framme, så jag gömmer gärna nycklar, passerkort till jobbet och annat smått i lådor och burkar. Detta är alltså vårat nyckelskåp. 



Den fantastiska och underbara plastmattan - som tyvärr utgör vårat golv- kan inte döljas nog mycket... ;) Lite grönska och pynt efter årstid och humör, är trevligt att mötas av innanför dörren..


Jag har en förmåga att samla på mig speglar, men dessa kommer faktiskt bra till pass i små och mörkare vrår i hemmet, eftersom de kan upplevas ha en "förstorande" effekt.
Smidigt att kasta en sista blick i spegeln innan man rusar ut genom dörren... (den har räddat mig från totalt åtlöje ett antal gånger ska ni veta) *fniss*



En textad pall, alltid bra att ha när främmande har svårt att hålla balansen när skorna skall tas på ;)
Ingen nämnd ingen glömd...

Ha det fint i vinterkylan!
Kram kram
Jennica

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så fina saker du pysslar ihop!!!


Kram Sara Spers

Lantliv och Loppis sa...

Sara:
Tack, go du är! =)
Kul att Du tittar in!

Kram Jennica

Drömblomma sa...

Så mycket fina bilder ni lagt in under den senste veckan. Har varit dålig på att hänga med, men jag sitter klistrad vid en dator dagarna i ända på jobbet, så det är så skönt att slippa när man är ledig. Nu har jag dock uppdaterat mig på allt ert pynt. Ni gör så otroligt fiiiiint båda två./Kram Lena