söndag 17 januari 2010

En fynd helg!

Kom hem från Östersund sent i fredags, men har ändå hunnit med en hel del fynd och pysslande under helgen. Tråkigt däremot var att jag väl hemma, möttes av ett slagskepp till hus! Kylan hade gjort att huset slagit sig åt alla håll och kanter, så ytterdörren går inte att stänga och tapeterna har spruckit lite kors och tvärs. Så det är ju lite tråkigt. Tur i oturen att vi hyr så man inte blir personligt drabbad iaf...
På vägen hem stannade jag i Valbo och sprang runt en stund på Owe Jansson....

En kudde blev det...Samt lilla påsen till höger här nedan.
Kökshandduken till vänster fyndade jag faktiskt på IcaMAXI.

Och så blev det ytterligare en växt tillagd samlingen. Har länge velat ha en myrten, men har inte litat på att han här hemma skulle komma ihåg att vattna när jag är borta så mycket. Men, nu blir jag hemma och kan vattna själv. =)
Myrten är ju fruktansvärt känslig, glömmer man vattna en enda gång är dom bortom all räddning tyvärr..=/ Får se hur jag lyckas!

Krukan är en vitmålad vanlig lerkruka, och dessa måste jag säga, är mina nya favoriter! Blommorna trivs kanon däri, och det är enkelt att sätta lite "rustik" känsla med lite färg.
Jag tycker om att ha lite enhetligt i fönstren, och dessa finns ju i alla storlekar och är dessutom väldigt billiga! Sånt tycker jag om!
Hoppas alla därute haft en mysig helg!
Kram Jennica




Inga kommentarer: