söndag 3 januari 2010

Carl Larsson- nostalgi och varma fötter...


Jag brukar vanligtvis inte ens visa mig på platser som kupolen under mellandagsrean, men i år hade jag lite tid över och gjorde ett besök. Som vanligt blev jag ganska besviken över utbudet. Oftast är det mycket krams bland reavarorna och många butiker gapar rätt tomma i väntan på alla vårnyheter. Så mycket shopping blev det inte detta året heller. =) Ett litet fynd jag gjorde var detta nattlinne som ger mig nostalgimys! Härlig mjuk kvalité och ränder som för mina tankar till Carl Larsson och 1900-tals mode. Ja, jag tyckte det var gulligt i alla fall.. =)
Viktigast på morgon är väl ändå att slippa frusna fötter? =) Min käre man tänkte helt rätt när han gav mig dessa gosiga tofflor från Shepherd i julklapp förra året. Dåligt morgonhumör är som bortblåst när man kan smyga i fötterna i dessa ulliga underverk och tassa ner till köket för en kompletterande kopp med rykande thé, som pricken över "i:t"... Dagen följs sedan av gnistrande solsken och allt går som man önskar =)
Nej tofflor kanske inte kan råda bot på vad som hellst, liten överdrift där, men jag behöver iaf inte lida av frusna fötter ;)

Inga kommentarer: