onsdag 20 januari 2010

Dags att städa lite!

Nu måste jag ta och ordna upp här hemma i röran! Allt och lite därtill har blivit rejält eftersatt under alla helger som varit. Och jag och min man var helt ense om en sak (tänka sig) ...
-Vad skräp man samlar på sig!!! Helt otroligt vilken hamster jag är! små papperslappar med siffror och nummer som jag inte har en aning om vad de handlar om, pennor i trillioner som FORTFARANDE inte fungerar och så vidare....Skräp i all oändlighet, helt enkelt!
Linnegarderoben har fått sig en rejäl omgång, och samlingen av nysilver som stått utspritt med godis i hela huset under jul, fick nu hamna på hyllan i köket.



Jag ordnade upp lite bland alla band och mitt "snör-skräp"(som vissa kallar det).
Och visst är det mycket trevligare att leta efter något när någorlunda ordnade omständigheter råder. hihi!

Avslutningsvis får sig mitt hem alltid en dusch av härligt doftande lavendel. Gardiner och andra textilier blir så mycket mer tilltalande på något vis =). Jag brukar även ta lite lavendelblommor och lägga i botten på glas- och förvaringsburkar och liknande, typ som den ovan. Då luktar det gott när man ska till och rota i sylådan åxå! Passar perfekt- och överallt!

Hoppas alla haft en bra start på veckan. Nu är vi mer än halvvägs till helgen! =)
Kram
Jennica


Inga kommentarer: