söndag 10 januari 2010

Omstrukturering...


...pågår här hemma och jag är inte seg på att sätta mig själv och andra i arbete! Ingen lugn helg här inte! Haha! Men, skam den som ger sig, nu vill jag börja få lite struktur och ordning här hemma.

Vi flyttade för precis ett år sedan (tillbaka) hit till byn och bodde först i lägenheten här brevid, men bytte till lite större när tillfället gavs i somras. Det bör tilläggas att när vi hade endast en helg på oss att ta oss ur den första lägenheten i stan, med städning och allt det innebär, så skulle jag samma helg börja skolan i östersund 50 mil norrut, och packa in i min lilla lägenhet där åxå. Så det var ett flyttande utan dess like den helgen, och vi hade aldrig gått runt utan hjärtligt goda vänner och familj som ställde upp! =) Hursom, så blev ju organiseringen i nya bostaden inte direkt ett ämne för nobelpriset, om man får uttrycka sig så... Vi hade just ordnat till det någorlunda när vi flyttade igen i augusti, även om det inte blev så långt denna gång.
Hösten har bara rusat förbi och jag har inte hunnit med så mycket här hemma när man pendlar som jag gör. Men... NU!
Nu ska det bli ordning på torpet, och ett stort plus är att vår snälla hyresvärd gett okej till att jag får börja måla vitt här hemma! Alla foder är i 16 år gammal furu, så det kommer bli en klar förbättring efter en omgång med målarhandskarna! *Lyckliga jag*
På tal om Östersund, så bär det av imorgon bitti igen. Bara en vecka kvar sen får jag vara hemma på praktik under hela vårterminen. Härligt!

Hoppas alla haft en fin helg!
Det har jag haft, full fart- just the way I like it! =)

Inga kommentarer: