torsdag 11 februari 2010

En hyllning till ljuset!

Idag vill jag ta tillfället i akt att hylla det efterlängtade ljus som allt oftare uppenbarar sig om dagarna. Vi går längre dagar och härliga stunder i vårsolen till mötes, och jag njuter av varje sekund! Vilken dag som hellst nu, kan man ta fram ett par utemöbler, vira in sig i en filt och avnjuta en kopp kaffe ute i friska luften. Sittandes mot en varm vägg kan man paralyseras av det härliga droppandet från smältande snö, som ger löftet om en nalkande vår och sommar.
Och man får inte glömma fågelkvittret.... Härliga, lyckliga fåglar som sjunger in värmen.
Det är nog något alldeles speciellt med alla våra olika årstider. Jag tror inte jag skulle vilja vara utan dem, faktiskt. Var sak har sin tid, helt enkelt.




Jag kan inte få nog av ljus. Det var bara det jag ville ha sagt idag. =)
Hoppas Ni börjar varva ner inför helgen. Glöm allt gammalt och andas ny luft!
Kram
Jennica

Inga kommentarer: