tisdag 9 februari 2010

Vår i luften??

Igår när jag tittade ut genom fönstren trodde jag att våren hade kommit =) Takdropp och strålande sol!!
Jag har börjat längta efter våren nu, efter en snörik och kall vinter..
Häromdagen unnade jag mig lite blommor igen, närmare bestämt lite vårblommor =) Köpte en bukett med vita tulpaner och en liten pärlhyacint.

Värt att nämna var att i morse när jag kikade ut kom det ännu ett tätt snöfall ner, snöflingorna var stora som femkronor...Så någon vår är det tyvärr inte än =(


Gjorde lite vårfint på min skänk i vardagsrummet..Även här med en touch av fattigmanssilver =)




Tittar man nära på växter (och annat också för den delen) blir man fascinerad över hur naturen kan skapa och att varje art blir något sånär lika...


Just tulpaner och pärlhyacinter såhär års får mig att längta än mer till den kommande våren..


Vet inte om jag har visat er detta fina loppisfynd tidigare? Hursom kan jag visa det igen =)
Jag hittade denna på en lokal loppis för ett tag sedan, men den var lite trasig, så jag fick den nästintill gratis =)


Har pyntat med lite spets, ett litet decilitermått, ett dekorationsäpple och en doftsten i form av ett hjärta.

Som avslutning på detta inlägg visar jag en bild som kanske inte passar in i sammanhanget.. =)

Igår var jag ut till Sahlin´s struts, som ligger strax utanför Borlänge. Ett mycket spännande besök =) Jag var där för att vi håller på med ett grupparbete i skolan, men inte om just strutsar i den bemärkelsen.. =) Sahlin´s struts, och deras mysiga gårdsbutik, är helt klart värt ett besök!

Det var allt för idag, ha det bra!
Kram/Ellen

1 kommentar:

Anonym sa...

Åååh vad jag blev sugen på vårblommor när jag såg dina fina. -Och vilket kul loppisfynd!
Du har blick för det där.......
Kram M