tisdag 2 februari 2010

Lite badrumspiff!

Förkylningen börjar sakta ge med sig nu, men jag är fortfarande snuvig och har huvudvärk..

Idag visar jag lite bilder från vårt badrum. Närmare bestämt bilder från tvättmedelsavdelningen =) Nu lät det som att vi har ett gigantiskt badrum, men så är icke fallet.. Vi har tyvärr ett ganska litet badrum, men ett fönster hade man turen att pricka in i alla fall. I och med fönstret kan man även ha blommor där =)








Ovanpå tvättmaskinen har jag för tillfälle ställt en av mina fina gamla äppellådor. I äppellådan förvarar jag tvättmedlen. Istället för att ha dessa tråkiga och fula tvättmedelsförpackningar framme, så har jag köpt två stycken fina glasburkar att ha medlen i istället.

För att veta vilket som är vilket har jag satt på ett vitt sidenband på den med vitt medel i, och den med kulör i har fått ett hampasnöre runt sig...
I glasflaskan är det sköljmedel, och inte mjölk som man kan tro ;)

Självklart drömmer jag om en stor tvättstuga, med vit pärlspont på väggarna och ett fint draperi att dölja tvättmaskinen och dylikt bakom. En fin hylla med diverse olika gamla tvättföremål på, såsom min loppisfyndade minitvättbräda..

Men men, man får göra det bästa av situationen, och hoppas att jag får min drömtvättstuga när vi flyttar till hus, någon gång i framtiden!
Får tillsvidare hitta på lösningar som passar en students plånbok...

Ha det bra!

Kram/Ellen

1 kommentar:

Anonym sa...

Jättesnyggt med lådan och "glasbehållarna"! Så klart är allt snyggt och hela kompositionen är snygg och genomtänkt.. :)

Jättefin och bra blogg!

/S