lördag 6 februari 2010

En mysig lördag!

Jag och Emil började med sovmorgon, sen bar det av på en mysig runda bland Säters butiker.
Det blev inte massor av shopping, men ett gediket insupande av inspiration. Även ett antal tillägg på min önskelista. Hehe!
Emil handlade lite the och brända mandlar, och jag hittade en söt liten gräddkanna samt ett doftljus som även fungerar som massageolja. Fiffigt och helt naturliga ingredienser dessutom!

Tänkte passa på idag att visa lite från köket i fritidshuset. Mamma har en , enligt mig, perfekt samling av gamla burkar, luffarslöjd och andra godbitar. Det mesta är arvegods och är tillverkade nån gång i början på förra sekelskiftet. Mortel till höger är handgjord, och ca 200 år gammal.

Det vore ju en dröm att alltid kunna välja mellan den vanliga elspisen eller den gamla renoverade vedspisen när maten skall lagas. Bröd bakat i vedspis blir ju bara sååå gott! =)







Pessimist som jag tyvärr är, så börjar jag redan räkna helgen som över, och tänker redan på väckarklockan. Jag måste försöka ta tiden som den är och vara mer i nuet, men jag jobbar hårt med detta! Ni andra njuter förhoppningsvis av att helgen bara nått sin medelpunkt och är fullt upp med lördagsmyset.
Fortsätt med detta och ha en riktigt trevlig kväll! =)
Kram från
Jennica

Inga kommentarer: