tisdag 23 februari 2010

Silver...

... Jag bara älskar silver! Blankt och vackert lyser det upp tillvaron. Och det fungerar lika bra runt om i hemmet som runt om halsen! Undrar om man kanske var en liten skata i förra livet? Skulle förklara mitt typiska ha-begär och smak efter allt som gnistrar! Hehe! ;)

Det spelar heller ingen direkt roll vilken inredningsstil man gillar för övrigt. Det bryter många gånger ännu snyggare om man har en mer modern inredning, tycker jag.

För ett par år sedan brukade jag fynda gammalt nysilver stup i kvarten, men nu verkar åtgången gått upp, och likaså priserna...


Denna sockerskål saknar sitt lock, som de flesta andra i min samling. Men lite skavanker skrämmer inte mig- tvärtom snarare! =) Fungerar alldeles utmärkt till att härbärgera några krokusar!




Som mycket annat har jag fyndat denna hos mor, och var annars skulle jag hittat ett vackert eklöv i nysilver? Det är iaf inte varje dag man ser ett sådant. Undrar vad det är tänkt att användas till? Någon som vet??
Hos mig får det bara ligga och ha det gott iaf! =)





Och den här kylan verkar ju fortsätta i all oändlighet, så det är väl bara att man vänjer sig?
Som tur är trivs vårblommorna inomhus fram tills dess att våren tillåter plantering i rabatten...
Kör försiktigt i halkan, och lägg inte gos-filten på hyllan riktigt än... =)
Ha det mys!
Jennica

Inga kommentarer: