onsdag 17 februari 2010

Lill-Lördag...

Idag har jag verkligen haft lite helgmys mitt i veckan! Det är ju inte helt fel, att få lite andrum mitt i all stress och alla "måsten".
Jag hann faktiskt med att göra ett litet loppisfynd också!
Det blev egentligen ganska många (som vanligt)* fniss*, men dessa håller jag lite hemliga ett tag till..


En vacker gammal guldram till ett fantastiskt pris! ;)
Jag tror jag ska låta den vara precis som den är, och låta ramen ta all uppmärksamhet.
Den lilla hästen är även den ett loppisfynd, och ska bli en present till en viss liten dam. ;)

Det antika litermåttet är välanvänt och här på lån. Det har mamma tagit reda på från sitt barndomshem. Det blå knippet med växter är faktiskt torkad pärlhyacint! Hade faktiskt ingen aning om att dessa gick så bra att torka! =)

Fatet fyndade jag i somras på en auktion och det hör till mina absoluta favoriter.
Nu när vårsolen börjar skina så har jag bytt ut mossan mot lite torkad hortensia och rosor.
Det är alltid kul att kunna förändra lite småsaker efter årstiderna tycker jag!

Detta paret ljustakar hittade min mamma på en log-loppis i somras och förstod att de skulle falla mig i smaken! =) Vilken tur att man har en go mamma som har ögonen med sig när hon är ute i loppis-svängen!

Nu börjar kvällen lida mot sitt slut, och dags att få lite sömn innan en ny arbetsdag.
Två dagar kvar till helg... Underbart! =D

Ha det gott i snörusket!

Jennica

2 kommentarer:

Linda-Villa Skrolycka sa...

Vilken fin ram! Å duktig mor du har med bra smak :)

Nina sa...

Är det i litermåttet som Emil ska förvara sitt kreatin?:PxD