söndag 30 maj 2010

Indoors becomes outdoors...




Äntligen börjar terminen nå sitt slut!
Det har varit väldigt tyst från min sida nu, men jag har helt enkelt inte haft en sekund över till roligheter när B-uppsatsen skulle skrivas.... Men nu så! =)

Jag är av den typen som vill hålla kontrasten mellan ute och inne så minimal som möjligt. Dörrar och fönster får gärna stå vidöppna när vädret tillåter...
Sommartid har man ju även den fantastiska möjligheten att plocka in naturen i vardagsrummet genom blommor, kvistar och annan grönska...
När Hundkexen kom fram i slänten, så kunde jag inte hålla mig från att plocka famnen full och sprida lite sommar inne hos mig =)

Den lilla porslinsasken har min mamma gett mig. Hon tycker inte om när jag alltid tar av mig mina ringar för att diska eller dyl. och slänger dem här och där... Så nu ska jag lägga dem i den söta asken är det tänkt ...=)

Lådan som jag visade tidigare har nu blivit vit och därmed fått flytta in från blomhyllan ute...
Nu ska jag bara fylla den med något..... *hihi*

Glöm inte mamma idag, eller någon annan dag heller såklart...

Kram till  er!
Jennica

3 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Jag håller med, visst vill man flytta in sommaren så mycket som det bara går (vintern är däremot vill jag inte ha inomhus ;-D ) Vad skönt att det lättat lite med pluggandet!

Drömblomma sa...

Halloj!
Vad fint det vita hjulet i taket är. Mina föräldrar har ett likadant, men grönbetsat!!! Vi har tyckt att det är en typisk 70-talspryl och trodde inte att det skulle hjälpa att måla det, men jag ser ju nu hur fint det är. Ska ge mig på det med penseln i sommar, så får det garanterat flytta in i deras stuga igen, eller hos oss.../Kram Lena

Drömblomma sa...

Hej!
Vad fint hjulet i taket är. Mina föräldrar har ett likadant i sin stuga, men grönbetsat!!! Vi har alla tyckt att det är en typisk 70-tals pryl, som nu slängts ut i uthuset. Nu ser jag ju hur fint det är vitmålat. I sommar ska jag ge mig på det med penseln, så får det nog komma in i stugan igen, eller hem till oss.../Kram Lena