söndag 16 maj 2010

Sovrum och fynd

Nu har vi äntligen kommit en bit i sovrummet =)
Har byggt en egen gavel och en tillhörande hylla, nu ska jag bara hitta några fina nattduksbord sen är det nästan färdigt! 
Det var lite knixigt att få dit den tunga hyllan, men attans den som ger sig =)

På hyllan får lite av mitt krafs stå...Har ju en hel del sånt och mer blir det!

 
Jag är i alla fall så nöjd man kan bli med vint och krokigt hemhyvlat virke =)
Lite av charmen är just att det inte är perfekt..
Här är några av alla mina ärvda örngott..De är så vackra! Tänk att man förr i tiden tog sig tid att väva och göra sin egen spets..Just dessa kommer från min mormors moster..Den i mitten är min favorit, med sin veckade volang med spets runtom =)
Tack mamma för att du har sparat dessa guldkorn!

Idag har jag och Jennica varit runt på olika loppisar och auktioner runt om i Dalarna. Vädret var inte det bästa, vi höll på att frysa häcken av oss!
Det bästa med tråkigt väder är att det inte är så mycket folk =)

    
På vägen fick vi lov att stanna och fota detta!
Visst är det vackert?!
Tänkte avsluta med att visa en glimt av min dags bästa fynd =)

Vi hittade en del andra saker men dom visar vi en annan dag =)

Hoppas ni har haft en trevlig helg, det har jag!
Ha det bra!
Kram/Ellen

3 kommentarer:

anna sa...

Guud så fin sänggaveln blev! O jättefint med dom där vackra örngotten på sängen. Superfint! Som upplagt för romance... =)

Anonym sa...

Kanon fint Ellen...vilket jobb ni har gjort...otroligt vackert med alla underbara örngott<3..kram jenny!

Lantliv och Loppis sa...

Tack för de fina orden =)
Ni är så snälla!!
Kram/Ellen