måndag 24 maj 2010


Senaste tidens loppisfynd!









Jag och Jennica har varit runt på olika loppisar och auktioner på sistone..Vi har hittat mycket fint till bra pris!
På bilden överst är det en trälåda med tre fack och ett handtag,har ställt i en lavendel, en silvernjurvinda och en murgröna =)
Lådan hittade jag på en underbar loppis i helgen, det var Linda (ensam mamma i ett dockhus) som hade bordet vi gjorde mest fynd på =) Tack för en fin loppis med otroligt bra priser!
Det vackra fattigmanssilvret kommer också från den loppisen..

Emaljmuggarna hittade vi på en annan loppis helgen före..Det var tre olika muggar för en tia!! =) Den gröna med blommor är inte riktigt min smak, men den fick jag på köpet så jag får se vad jag gör med den...
Lyktan kommer från samma loppis som muggarna..Jag tror jag ska göra den vit, för guld är inte min färg..
Vad tycker ni??

Som ni ser har även en tomatplanta fått flyttat hem till mig =) Det har redan dykt upp några tomater och jag hoppas det blir fler, för plantan är full i blommor!

Ha en bra dag!
Kram Ellen

5 kommentarer:

Hagbacken sa...

Nemen vad gulliga ni är :) Nu blev jag generad igen...konstigt att se "mina" grejer här...men jättefint fixat. man tröttnar ju till slut på sitt eget och vill ha förnyelse då....

Absolut tycker jag ni ska måla lyktan vit :)

Kram kram (och tack igen för de fina orden)

Drömblomma sa...

Åh, vilken härlig trälåda. Den blev jag kär i.
Tycker också att lyktan ska målas vit. Den kommer att bli jättesöt och charmig med tiden då det vita blir lite skavt och nött.

Ha en toppenskön vecka!/Kram Lena (Drömblomma)

Anonym sa...

Ni har verkligen sinne för fina fynd till bra priser!!
Önskar att jag också hade det...
Följer med spänning er blogg varje dag.
Kram M

Lantliv och Loppis sa...

Tack M!
Kul att du följer vår blogg =)
Man hittar inte guldkorn jämt..
Ha en fin kväll!
Kram Ellen

Fröken Fräken sa...

Ah, härliga fynd! Jag ska på en kvartersloppis till helgen som jag hoppas på många fynd från! Tur att det finns lopisar nu när sommaren försvann.. lycka till med pluggandet!