tisdag 1 februari 2011

Tisdagstema: Favoritfärg i inredningen












Idag är det tema favoritfärg hos Fabriken!

Ellen och jag skrattade lite och tänkte att det inte skulle bli så roligt att visa bilder på vitt, vitt och vitare... Men sen slog det oss att vi faktiskt har ännu en favoritfärg, i form av grönskande växter. Jag skulle nog aldrig klara av att känna ro i allt det vita, om det inte vore för det gröna liv som spirar här i hemmet.
Bilderna idag är tagna hemma hos mig, men när det kommer till just vitt och grönt, så har jag och Ellen väldigt samma smak.
Vitt behöver heller inte vara tråkigt, och man leker lite med strukturer... En spets på gardinen, kviltade tyger och vitmålade möbler med den "slitna" ytan ger liv även åt det vitaste hem...
Det var allt från oss idag!
Hoppas Er vecka börjat bra!

Kram Jennica & Ellen

8 kommentarer:

Unknown sa...

Nice photos
Have a beautiful day
Mari

Carina - inspirera sa...

Många vackra färger finns det...och vitt är så självklart!
Ha en fortsatt bra tisdag.
Kramen.

Anonym sa...

Hej på er,
håller med om att vitt är en underbar färg:). Själv använder jag mig av paställfärger på väggarna för att mjuka upp lite men gröna växter är ju också en perfekt lösning.

Trevlig tisdag önskar jag er!
Kram Maria

Så Vitt Jag Vet sa...

Vitt är nog fint... Vackra bilder....
Kraam
Sanne

Åppå Källbackan sa...

Vilka ljuvliga ljusa bilder!! Jag tycker speciellt om den med murgrönan på, det ser så fräscht och vårigt ut! :)

På återseende! Sandra

Fröken Fräken sa...

Vänner och bekanta som inte fallit för vitt lika mycket som jag, tycker att jag måste ta in mer färger och mönster. Men jag brukar hålla mig bara lite färgaccenter och istället för mönster så kan man ju blanda olika strukturer. Mycket mer spännande säger jag. Och grönt vill man verkligen ha också, i form av levande växter.

Zinkhjärtat ♥ sa...

Jättefina bilder och detaljer!

Stor Kram Annelie ♥

The House of Antoinette sa...

My favorite - vitt, vitt o vitt...
...fina bilder och trevlig blogg...

Första gången jag hittade in till er, trevligt!!!

Ha en bra tisdagskväll, Anette