söndag 26 december 2010

Julklappar

Julafton firades i lugnet hemma hos mina föräldrar, först möttes vi upp vid kyrkan för att tända ljus vid gravarna..
När vi kom hem fick vi mammas och pappas hemgjorda starkvinsglögg som är himmelskt god!
Enligt traditionen tittade vi (som alla andra) på Kalle Anka och åt sedan en hel del god julmat =)
Julklapparna öppnades efter maten och sen fikade vi och spelade yatzy.
En väldigt lugn och fridfull julafton!

Mamma och pappa fick en flaska julakvavit av min Petter..
Den är tillverkad här i Borlänge, vid Rommehed =)
Egentligen fick Petter den som en av julklapparna från jobbet, men vi dricker inte snaps så mina föräldrar fick den..
Petter fick en annan fin julkapp från sitt jobb, men det visar jag en annan dag!

Den här fina "bollen" i fattigmanssilver fick jag i ett av paketen från mina bröder, den får agera ljuslykta nu men jag tror den kan användas som vas också =)
Jag är mycket nöjd med mina julklappar!!
Visar fler allt eftersom nu i mellandagarna...

Ha en skön söndag/annandag jul i snön!
Kram Ellen

2 kommentarer:

Hanna sa...

Tack för titten.
Ha en fin fortsättning.
kram
hanna

Anonym sa...

-vilka snälla bröder du verkar ha...eller också kanske det är du som varit snäll?
Kram M