fredag 3 december 2010

Pigtittare

Jag vet inte om jag visat er min senaste pigtittare?
Hittade den tidigt i höstas på loppis för en ynka 50lapp =)
Inget jobb har lagts ner på den, den var redan vit och något sliten i färgen..
Den vita lyktan är också ett loppisfynd som målats..
Silverskålen kommer från en loppis den med och nu har den fått sällskap av en vit hyacint och lite mossa =)

Vanligtvis står pigtittaren i vår hall, men eftersom ljuset är obefintligt just där kan jag inte fota i hallen...
Ljuset är aldrig optimalt i hallen eftersom det står ett stort, rött tegelhus typ 5 meter från våra fönster i både köket och sovrummet...
Inte heller är vårt hus byggt med taklampa i hallen, så det blir vääldigt mörkt!!

Idag mår jag inte toppen, har ont i halsen och känner mig lite krasslig!
Tråkigt med tanke på att vi ska på en bröllopsfest i morgon... =(
Men men, skippar att kolla febern..
Har man ingen feber kan man gå på fest, eller hur?? =)

Kram Ellen

2 kommentarer:

Så Vitt Jag Vet sa...

Oj vad super snygg din silverskål är!
Jag gillar skålar på fot. Det var ett verkligt fynd!
Trevlig helg!
Kraam
Sanne

Nordisk gammelt sa...

Hvor fin julehygge du har ❤