torsdag 2 december 2010

Lite mera jul...

Inomhusgran planterad i en gammal spillkum.




En vacker amaryllis, present från storasyster.


Lite mera jul här hemma... Pyntet liksom "smyger" sig fram lite här och där. Jag använder mig mycket utav textilier för att fixa julstämningen, allt i från band till kökshanddukar. Man kan ju göra ganska stora förändringar med små medel =). Ni kanske har några roliga idéer som kan hjälpa mig i julstöket? 
Jag är inte så förtjust i vår matsalsmöbel, vilket resulterade i att jag målade bordet, men jag kände att det tog stopp när jag nådde stolarna. Dom har inte rätt stil för min smak, men är ändå fina ekstolar och det vore synd att "kladda sönder" dem... Jag inväntar en efterlängtad flytt till hus, och får väl skaffa lite nya möbler när den drömmen väl slår in. Nu över jul "döljer" jag stolarna med lite kökshanddukar från Ikea.
Ni får ursäkta att mina bilder har lite dålig kvalité. Jag vet inte vad som hänt, men bilderna tappar fokus när jag laddar upp dem här på blogger. Är det någon som vet vad detta kan bero på?
Massa kramar i kylan!
Jennica

2 kommentarer:

Drömblomma sa...

Vad fina sådana där innomhusgranar är. Stod och tummade på en i en blomsterhandel härom dagen, men det blev ingen affär av. Ska nog köpa en ändå nu känner jag./Kram Lena

Mjuka sa...

Nu har jag sett de där granarna hos så många bloggare och blir sugen på att köpa en själv.
Så fint och juligt du har!!
Kramar Malin