onsdag 15 december 2010

En liten hälsning...

Hej kära Ni...
Idag vill jag skicka en liten hälsning från min studentstad Östersund.
 Staden lutar ofta nedför... 
Och dessvärre lika mycket uppför.. (om inte mer!)
Här ser ni en skidåkare som gav upp och bar skidorna istället...
Tyvärr är det snö på ingång, så man ser inte de högsta fjälltopparna idag... Men utsikten över Frösön i skymningen är helt okej iaf...

Utsikten där jag bor...

...med lite solnedgång

Dessa 2 bilder "östersund by night" är tagna av min klasskamrat Marie på senvintern. En vacker vattenhinna har lagt sig över isen, där jag endast en vecka tidigare genade över sjön till skolan...( man hade kunnat  råka bli frukost åt storsjöodjuret) Haha!

En underbar stad, men jag har ändå fruktansvärd hemlängtan!
Nu är jag ju här för att plugga, så jag kanske ska placera snoken över böckerna igen... *fniss*
Tack för en trevlig paus!
Kram till Er
Jennica

2 kommentarer:

Så Vitt Jag Vet sa...

Så vackert det är i Östersund. Har aldrig varit där så måste kolla var i Sverige det var.Alltså om man far till Åre så är vägen förbi.....
Studera flitigt!
Kraam
Sanne

Anonym sa...

Ååååh vilka fina bilder!!
Kram M